Arhimandritul Ghiuș ,,Cunosc o singură întristare – aceea de a nu fi sfânt”


Părintele Benedict Ghiuș
Sursa: Creștin Ortodox.ro

Arhimandritul Ghiuș este un alt personaj al cărui portret este creionat de către Richard Wurmbrand în paginile cărții De la suferință la biruință. După arestare, ,,face ani grei de temniță și este eliberat în 1964, când au fost eliberați toți deținuții politici. După eliberare slujește la Catedrala Patriarhală până în 1974, când se pensionează și se retrage la Cernica.” Sursa: Creștin Ortodox.ro

Deși nu a fost evanghelic ca și confesiune, Wurmbrand îl descrie ca pe o persoană  care trăia mesajul creștin.

Îmi aduc aminte de arhimandritul Ghiuș cu care am stat la închisoarea Jilava de lângă București. Întreaga închisoare era sub pământ. Deasupra celulelor subterane pășteau vitele.

Eu eram atunci în al optulea an al pedepsei mele, mă obișnuisem cu toate. Dar într-o zi a fost adus un grup de noi arestați, toți preoți ortodocși. Din când în când gardienii strigau: Toți preoții afară pe coridor! și îi băteau.

M-am așeza lângă preotul Ghiuș, pe care îl cunoscusem pe când eram amândoi liberi. Intenția mea era de a-l mângâia. Ești trist?, l-am întrebat. M-a privit frumos și mi-a răspuns: Cunosc o singură întristare – aceea de anu fi sfânt.

Richard Wurmbrand, De la suferință la biruință, pp.15-16

Un răspuns

  1. am adaugad si in lista mea de legaturi bloguri acest blog cu postari interesante

    Cardul de sanatate cu cip 666 va fi introdus de la 1 ianuarie 2011

    Apreciază

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.